«بازیگری در باغِ هویت ایرانی؛ سرنمونی حافظ» تازهترین نگاشتۀ آقای دکتر فرهنگ رجایی استاد دانشگاه کارلتون کانادا، دربارۀ حافظ است که دغدغۀ اصلی نگارندۀ آن «بازیگریِ ایرانیان و قواعد بازی آن» در طول تاریخ است و اینکه چرا ایرانیان با داشتن تمدنی بزرگ و ورود به عصر تمدنسازِ صفوی، از بازیگری و نقشآفرینی در عرصۀ جهانی بازماندند و به جایِ آن با هوراکشی، نظارهگری، مصرفکنندگی، و برهمزنندگی در حاشیۀ تاریخ ماندند و اینک آیا میتوان با الگو قراردادن بنیان اندیشه و نظام فکری حافظ، ایران و ایرانی را برای ورود به دنیای مدرن و خلق جهانی نو آماده کرد و اینکه میتوان این نظام را به عنوان سرنمونی موفق برای بازیگری و نقشآفرینی ایرانشهریان عرضه کرد؟ در این مقاله به برخی از دیدگاههای مؤلف این کتاب دربارۀ حافظ و سرنمونی وی و پاسخ به پرسشهای مطرحشده و نیز برخی دلایل نقشناآفرینی ایرانیان پرداخته شده است.
شفقت, امیر. (1400). حجاب ماییم، باید که از میانه برخیزیم. نقدی بر کتابِ «بازیگری در باغ هویت ایرانی؛ سرنمونی حافظِ» فرهنگ رجایی. آینه پژوهش, 32(187), 281-295. doi: 10.22081/jap.2021.70325
MLA
امیر شفقت. "حجاب ماییم، باید که از میانه برخیزیم. نقدی بر کتابِ «بازیگری در باغ هویت ایرانی؛ سرنمونی حافظِ» فرهنگ رجایی", آینه پژوهش, 32, 187, 1400, 281-295. doi: 10.22081/jap.2021.70325
HARVARD
شفقت, امیر. (1400). 'حجاب ماییم، باید که از میانه برخیزیم. نقدی بر کتابِ «بازیگری در باغ هویت ایرانی؛ سرنمونی حافظِ» فرهنگ رجایی', آینه پژوهش, 32(187), pp. 281-295. doi: 10.22081/jap.2021.70325
VANCOUVER
شفقت, امیر. حجاب ماییم، باید که از میانه برخیزیم. نقدی بر کتابِ «بازیگری در باغ هویت ایرانی؛ سرنمونی حافظِ» فرهنگ رجایی. آینه پژوهش, 1400; 32(187): 281-295. doi: 10.22081/jap.2021.70325