TY - JOUR ID - 65236 TI - بازخوانی انتقادی از کتاب «آشنایی با دانش نحو » JO - آینه پژوهش JA - JAP LA - fa SN - AU - آسه, جواد AD - Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 28 IS - 166 SP - 93 EP - 103 KW - نحو KW - «آشنایی با دانش نحو » KW - ساختار KW - محتوا DO - 10.22081/jap.2017.65236 N2 - یکی از راه های بهینه سازی آموزش دانش ها، کارآمد و روزآمد سازی متن های آنهاست. در حوزه علمیه تولید متن های آموزشی جدید چندسالی است که در کانون توجه قرار گرفته و دفتری با نام دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه تأسیس شده است. کتاب «آشنایی با دانش نحو » یکی از متن های تولیدی این دفتر در حوزه دانش نحو است. در این مقاله ساختار این کتاب از نظر بیان مقدمه، ترتیب قواعد و تبویب باب ها و محتوای آن از نظر تعاریف، محتوای درس ها و تمرینات با استفاده از روش تحلیلی- توصیفی نقد و بررسی شده است. UR - https://jap.isca.ac.ir/article_65236.html L1 - https://jap.isca.ac.ir/article_65236_9e44cea2a0cb0b30b929e5789e742abc.pdf ER -