@article { author = {Bābāie, Habibollah}, title = {Genealogy of the Concept of Civilization in the New West}, journal = {The Quarterly Journal Ayeneh-ye- Pazhoohesh}, volume = {28}, number = {163}, pages = {53-62}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {}, eissn = {}, doi = {10.22081/jap.2017.65189}, abstract = {The new concept of civilization in the West must be followed from the eighteenth century and the link between civilization and modernity. The term civilization was conceptualized in France in the second half of the 18th century, meaning “the design of a society in which urban law and regulations replace military law.” In the 18th century, according to the ideas of progress, and relying on the idea of enlightenment and the concept of modernity, a new concept of civilization is formed which emphasizes on the worldly, and of course, non-religious evolution, and human self-determined progress. The moral concept of civilization which meant literacy in behavior and focused on an individual rather than a social aspect in 18th century changes in the 19th century; and the society and the social order and systematic knowledge are embodied in the concept of the word civilization. In the twentieth century, with the appearance of the shortcomings in the views of the eighteenth and nineteenth centuries, new attempts were made to find a relationship between the individual and society as well as civilization and culture, so some new issues were emerged. . The author has written this paper in order to examine the genealogy of the concept of civilization in the new West. Among the topics discussed in this article are:  - Conceptual evolution of civilization in the thinking of the twentieth century theorists- The conceptual separation of civilization from morality in the new west- Conceptual Conception of Civilization (culture) in the New World of Islam (after Modernity)}, keywords = {civilization,concept of civilization,civilization in the west,modernity,concept of civilization in the west,western civilization,Ethics,culture,conceptual evolution}, title_fa = {تبارشناسیِ مفهوم «تمدن civilization » در غربِ جدید (ضرورت احتیاط در استفاده از واژۀ تمدن)}, abstract_fa = {مفهوم جدید تمدن در غرب را باید از قرن هجدهم و نقطه ارتباط بین تمدن و مدرنیته دنبال کرد. لفظ تمدن در نیمه دوم قرن 18 در فرانسه مفهو مسازی شد و به معنای «طراحی جامعه که در آن حقوق و قوانین شهری جایگزین قوانین نظامی شود » به کار رفت. در قرن 18 با توجه به ایده های پیشرفت و با تکیه بر ایده روشنگری و مفهوم مدرنیته، مفهوم جدیدی از تمدن شکل می یابد که در آن بر تحول دنیوی و البته غیردینی و بر پیشرفت خودبنیاد انسانی تأ کید م یشود. مفهوم اخلاقی تمدن در قرن 18 که به معنای ادب در رفتار بوده و بر جنبه فردی و نه اجتماعی تمرکز داشته، در قرن 19 تغییر م ییابد و جامعه و نظم اجتماعی و معرفت نظام یافته در مفهوم واژه تمدن ملحوظ می شود. در قرن بیستم که کاستی های نظریات قرن هجدهم و بیستم آشکار شد، تلا شهای جدیدی در نسبت میان فرد و جامعه وتمدن و فرهنگ پیدا شده و مسائل نوظهوری مطرح گردید. نویسنده نوشتار حاضر را با هدف بررسی تبارشناسی مفهوم تمدن در غرب جدید به رشته تحریر درآورده است. از جمله مباحثی که در مقاله به چشم می خورد بدین شرح اند:تطورات مفهومی تمدن در تفکر نظریه پردازان قرن بیستمتفکیک مفهومی تمدن از اخلاق در غرب جدیدتطورات مفهومی تمدن (الحضاره) در دنیای جدید اسلام (بعد از مدرنیته)}, keywords_fa = {تمدن,مفهوم تمدن,تمدن در غرب,مدرنیته,مفهوم تمدن در غرب,فرهنگ,تمدن غرب,اخاق,الحضاره,الثقافه,تطورات مفهومی}, url = {https://jap.isca.ac.ir/article_65189.html}, eprint = {https://jap.isca.ac.ir/article_65189_29c7fe5521e8ec65f075c6e684cac714.pdf} }